För en lång tid

Åh, nu har jag inte bloggat på några dagar, och det känns hur kasst som helst om jag ska vara ärlig!
Under helgen tog jag och en kompis en tripp ner till göteborg och handlade lite saker inför halloween och annat smått och gott. Jag älskar att shoppa, och ibland hatar jag att shoppa! Men vafan, ska man ut på stan och shoppa så blir det ju massa god mat och vääldigt mycket fika, vilket melina älskar, så gott.
Jag tänkte ta upp ett ämne, att klä ut sig på halloween, när man är liten - då gör man det, när man kommer in i åldern sådär runt 9-10 år och hänger med det ''populära gänget'' så brukar man snacka om att det är så döööö-omoget, så skrattar man åt alla som klär ut sig, så fortsätter det i några år, att man är cool om man inte klär ut sig, nivet, komma in på halloweendiscot i skolan utan att ha klätt ut sig, VILKEN STATUS! helt galet.. Men sen runt 14-15 så kommer man in i lite kortkort, pushade bröst, djävulshorn och lite blod från munnen, då tycker man att man är hipp om man är tjej, och killarna - noway! Inte klä ut sig.. Och tjejerna kör sköterska, vampyr, polis eller städerska, alltid kul att få visa lite tycker dom ju! Det har jag också tyckt, men fan vad kallt det blir att springa runt i stepups, pumps och en liten klänning när nästan snön börjar falla, nä.. Det är ingen höjdare! Men tjejerna kör den, tills dom kommer upp lite över 20, då är det utklädning som gäller igen! haha.. Och efter det så blir alla så splittrade, vissa föräldrar till oss ungdomar, ja dom tycker det är hur roligt som helst och springer in på en rad av olika hemmafester dom hittar, medans andra heller bjuder hem ett par kompisar, äter lite god mat och slappar framför tvn med ett glas vin, ja.. Detta med halloween är roligt !

Själv har jag firat halloween ett år i USA, får se om Sverige kan mäta sig med det, många har sagt att svensk halloween är ingenting, tråkigt tycker jag.. Men det ska bli kul, nästa helg somsagt!

Jag tog på mig en stor ''lurvig'' mössa med lite leopardmönster i av mina hundratals nästan, och då säger min kompis ''nice björnfitta'' och jag trodde att hon tyckte att ja hade en, så jag kolla ner, och bara ''men vafan säger du, du kan ju inte ens se min!'' och hon börja skratta åt mig ''alltså, jag mena mössan.. Det kallas björnfitta, helst ska man säga björnfetta, det låter större'' Sverige är ganska konstigt...

Jag i min björnfitta, hahaha.

Kommentarer
Postat av: amanda

väldigt fin ! :)

2010-10-25 @ 20:15:09
Postat av: Anonym

go brud

2010-10-25 @ 22:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0